Låten säger allt

Låten tillägnar jag till min älskade gammelmormor som gick bort för flera år sedan. Det ansikte jag lovade att aldrig glömma har börjat suddas ut, minnet av dig blir bara som en dimma. Det enda jag minns av dig är sista dagen då jag såg dig vid liv, den där dagen på sjukhuset. Den dagen håller på att raderas ur mitt minne mer och mer varje dag som går. Det har gått så långt att jag har glömt ditt namn, ja.. så lång tid är det sedan du lämnade oss. Jag minns dig knappt, men ärren från den dagen du begravdes sitter kvar. Varje gång jag lyssnar på den här låten så påminns jag om dig, om den dagen. För alltid älskad, för alltid saknad.
Vila i frid gammelmormor ♥

Sedan tillägnar jag även låten till min dvärghamster som betydde väldigt mycket för mig. Han var som en vän, en riktig vän som fanns där när man var ensam. I mina ögon har du alltid varit som en vän till mig som lyssnar utan att svara, sådana stunder behöver man också. Jag skulle kalla dig en fighter då du levde längre än vad du borde ha gjort. Det kändes som att förlora sin bästavän, eller kanske en i släkten när du försvann. Så mycket betydde du för mig. Stunderna med dig var guld, för alltid saknad, för alltid älskad.
Vila i frid älskling♥
Det sägs att gud tar tillbaka sina finaste änglar först, jag vet att ni var två av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0