Dag 7 - Om du är en stark person eller en svag person.

Jag skulle säga att jag är en stark person.
"När du mår som sämst och går och håller inne gråten är du inte alltid stark, för att hålla inne gråten gör dig bara svagare och får dig att må sämre. När du mår så dåligt att det inte längre fungerar att hålla gråten inne längre så brister du ut i gråt, och det är den gråten som visar att du har varit stark länge nog för att släppa ut det du bär på. För när du släpper ut gråten så orkar du vara stark igen, du orkar ta dig upp för det du inte orkade när du bar på gråten. " Det är oftast så här jag känner att jag agerar. Jag håller det inne (eller försöker) tills jag träffar någon som jag vet att jag kan gråta ut med, eller när jag är ensam hemma. För utan gråten så skulle jag aldrig orka ta mig upp från botten. Därför anser jag mig vara en stark person!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0