Dag 9 - Din religion

Jag är kristen sedan 24 Augusti 2010, då jag tog emot gud under min konfirmation. Jag skulle våga påstå att nästan alla är kristna eller troende på något sätt. Låt mig förklara hur jag menar. Tänk dig in i en situation, som är helt omöjlig att ta sig ur, du ser inget slut på allt lidande. Det är då de allra flesta börjar att be till "honom", till gud. Ni ber honom om hjälp, att han ska hjälpa er ur situationen att han ska visa en väg hur ni ska gå. Ja, de allra flesta gör på det här sättet men ändå kallar ni er atister och agnostiker. Det är ert val. Men jag har inte hittat min tro jag heller, jag tror inte riktigt ännu att det finns någon som är där och hjälper oss och förlåter våra synder. Ändå har jag varit en del av kyrkan i snart två år..


Just i den här stunden sade jag "Ja" till gud 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0